اسفند, 1399 بدون نظر جوانه خشک

جوانه گندم را بر حسب نوع مصرف آن که برای خوراکی استفاده می شود یا برای پخت سمنو کاربرد دارد در اندازه های مختلف تولید می کنند.

فروشگاه حبوبات عمده در قزوین درجه یک را در بسته بندی های مختلف عرضه می کند تا هر فرد بنا بر نیاز خود بتوانند از این محصول پرخاصیت  تهیه کند.

جوانه های گندم درجه یک به صورت فله و بسته بندی با قیمت مناسب در فروشگاه ها عرضه می شوند.

فروشگاه جوانه گندم خشک درجه یک

میزان پروتئین جوانه گندم خشک

میزان پروتئین جوانه گندم خشک

در کشور ما از روزگاران کهن جوانه گندم اهمیت بالایی داشته است به صورتی که یک مراسم آیینی از جوانه گندم برای پخت سمنو در اوایل فصل بهار استفاده می کردند.

در هنگام جوانه زدن تغییرات شیمیایی در دانه گندم رخ می دهد که نشاسته و قند های ساده آن شکسته شده و مواد مغذی و ویتامین ها تبدیل می شود.

جوانه گندم درجه یک خشک سرشار از مواد مواد مغذی مختلفی از جمله: پروتئین، ویتامین های گروه b، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و فولات می باشد.

جوانه گندم حاوی میزان زیادی از پروتئین می باشد به صورتی که یک قاشق از پودر جوانه گندم خشک شده حاوی ۳ گرم پروتئین است و قرار دادن جوانه گندم در یک وعده غذایی توانایی تأمین ۱۷ درصد از نیازهای پروتئینی روزانه یک انسان بالغ را می تواند تامین کند.

اگر به طور دقیق میزان پروتئین موجود در پودر جوانه گندم خشک شده را محاسبه کنیم می ‌توان گفت که در ۱۰۰ گرم جوانه گندم به میزان ۱۰ گرم پروتئین مفید برای بدن قابل دسترسی می باشد وجود دارد.

پروتئین موجود در آن برای خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و عملکرد های مفید  در بدن ایجاد می کند  برخی از آن عبارتند از:

  • حفظ توده بدنی و کمک به ساخت عضله
  • همچنین ساختن سلول های جدید
  • نگه داشتن سیستم ایمنی در حالت تدافعی و سالم

حبوبات عمده در اصفهان به دلیل وجود مواد معدنی ویتامین ها و علی الخصوص پروتئین موجود در آن جز رژیم غذایی ورزشکاران می باشد همچنین می ‌توان آن را در برنامه غذایی کودکان و میانسالان نیز به طور مرتب قرار داد تا از این مواد مغذی بهره‌مند شود.

خرید جوانه گندم خشک درجه یک بی واسطه

خرید جوانه گندم خشک درجه یک بی واسطه

استفاده از جوانه گندم خشک در میان خانواده ها بسیار مفید می باشد و افراد زیاد توانایی تهیه آن در منزل را ندارند و به همین جهت بازار خرید و فروش آن پر رونق می باشد

برای خرید جوانه گندم خشک درجه یک می توانیم به صورت مستقیم و بی واسطه از تولید کنندگان آن اقدام کرد.

در خرید بدون واسطه محصول با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر را تهیه کرده و از سلامت و بهداشت آن نیز می توان اطمینان حاصل کرد سپس خرید خود را انجام داد.

تگ ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.